Մեթոդական հանձնարարականներ

Տեսություն

Թիվ Անվանումը Նկարագրություն
1. Իզոտոպ, զանգվածային թիվ, հարաբերական ատոմային զանգված Հստակ տարբերել իզոտոպի միջուկի լիցքը՝ պրոտոնների թիվը, նեյտրոնների թիվը և զանգվածային թիվը, տարրի հարաբերական ատոմային զանգվածի և իզոտոպի զանգվածային թվի տարբերությունը

Առաջադրանքներ

Թիվ Անվանումը Տիպը Բարդությունը Միավորներ Նկարագրություն
1. Տարրի իզոտոպների բնութագրերը 1 տեսակ - ճանաչողական հեշտ 1Մ. Կարողանալ ճիշտ պատասխանել իզոտոպների բնութագրական հատկանիշների վերաբերյալ զանազան հարցերի
2. Իզոտոպների զանգվածային թվերի միջոցով նեյտրոնների հաշվումը 1 տեսակ - ճանաչողական հեշտ 2Մ. Կարողանալ համեմատել նույն կամ տարբեր տարրերի միջուկների բաղադրությունը, հաշվել նեյրոնների թիվը՝ ըստ զանգվածային թվի, իսկ պրոտոնների թիվը գտնել տարրերի պարբերական համակարգից
3. Իզոտոպի քիմիակաան նշանի և նեյտրոնների թվի համապատասխանություն 1 տեսակ - ճանաչողական հեշտ 2Մ. Կարողանալ համապատասխանեցնել իզոտոպի քիմիական նշանը նրա միջուկում պարունակվող նեյտրոնների թվի հետ: Կիրառել տարրի կարգաթվի ֆիզիկական իմաստը՝ պրոտոնների թիվը միջուկում, միջուկի դրական լիցքը
4. Ընտրել տարրի իզոտոպը՝ ըստ նեյտրոնների և պրոտոնների թվի տարբերության 1 տեսակ - ճանաչողական հեշտ 2Մ. Կարողանալ ընտրել տարրի իզոտոպը ըստ նեյտրոնների և պրոտոնների թվերի տարբերության և հաշվել նեյտրոնների թիվը ընտրած իզոտոպում
5. C-14 Իզոտոպի կիսատրոհման պարբերության կիրառումը 2 տեսակ - մեկնաբանական միջին 3Մ. Կարողանալ հաշվել այն ժամանակամիջոցը, որի ընթացքում C-14 իզոտոպի նմուշի նախնական զանգվածը կպակասի որոշակի չափով, ամրապնդել միջառարկայական կապը մաթեմատիկայի հետ, հատկապես տրված թիվը վերածել 2-ի աստիճանացույցով թվի
6. Տրիտիումի կիսատրոհման պարբերության կիրառումը 2 տեսակ - մեկնաբանական միջին 4Մ. Կարողանալ հաշվել այն ժամանակամիջոցը, որի ընթացքում ռադիոակտիվ իզոտոպի որոշակի քանակը կտրոհվի, հաշվել նաև նեյտրոնների քանակը տրված զանգվածով տրիտիումի նմուշում
7. Պրոտոնների և նեյրոնների թվերի համեմատում, մոլային զանգվածի և զանգվածի hաշվարկ 2 տեսակ - մեկնաբանական միջին 4Մ. Կարողանալ հաշվել նեյրոնների գումարային թիվը նույն նյութի տարբեր իզոտոպային բաղադրությամբ մոլեկուլներում, համեմատել դրանք պրոտոնների թվի հետ և որոշել նյութի մոլային զանգվածը
8. Մեծ պարբերության որևէ խմբի տարրերի ատոմներում պրոտոնների տարբերությունը 3 տեսակ - վերլուծական բարդ 5.5Մ. Կարողանալ հաշվել մեծ պարբերության որևէ խմբի տարրի ատոմներում պրոտոնների թվերի տարբերությունը, հասկանալ, որ այն հատատուն՝ 10 է, լրացված d-ենթամակարդակի էլեկտրոնների թիվն է: Տարրի հարաբերական ատոմային զանգվածի և առավել տարածված իզոտոպի հավանական զանգվածային թիվը որոշել և հաշվել նեյտրոնների քանակը
9. Կայուն և տարածված իզոտոպների ընտրություն և հաշվարկներ 3 տեսակ - վերլուծական բարդ 6Մ. Կարողանալ ընտրել թույլ էլեկտրոլիտի բանաձևը, հաշվել նրա մոլեկուլում նեյտրոնների թիվը, այն ենթադրության հիման վրա, որ մոլեկուլը կազմված է միայն կայուն և տարածված իզոտոպներից: Հաշվել առավել մեծ զանգվածային թիվ ունեցող տարրի ատոմների մոլային բաժինը
10. Նյութի տարբեր իզոտոպային բաղադրությամբ մոլեկուլների կազմում 2 տեսակ - մեկնաբանական բարդ 6Մ. Կարողանալ կազմել տարբեր իզոտոպային բաղադրությամբ նույն նյութի մոլեկուլներ, հաշվել պրոտոնների և նեյտրոնների թվերը նրանցում, հաշվել նյութի ծավալ՝ ըստ տրված զանգվածի

Թեստեր

Թիվ Անվանումը Խորհուրդ տրվող ժամանակը Բարդությունը Միավորներ Նկարագրություն
1. Վարժանք իզոտոպ, զանգվածային թիվ, հարաբերական ատոմային զանգված թեմաների վերաբերյալ 00:10:00 հեշտ 10Մ. *Կարողանալ ճիշտ պատասխանել իզոտոպների բնութագրական հատկանիշների վերաբերյալ զանազան հարցերի. *Կարողանալ համապատասխանեցնել իզոտոպի քիմիական նշանը նրա միջուկում պարունակվող նեյտրոնների թվի հետ: Կիրառել տարրի կարգաթվի ֆիզիկական իմաստը՝ պրոտոնների թիվը միջուկում, միջուկի դրական լիցքը. *Կարողանալ հաշվել այն ժամանակամիջոցը, որի ընթացքում C-14 իզոտոպի նմուշի նախնական զանգվածը կպակասի որոշակի չափով, ամրապնդել միջառարկայական կապը մաթեմատիկայի հետ, հատկապես տրված թիվը վերածել 2-ի աստիճանացույցով թվի

Ստուգողական թեստեր (աշակերտներին հասանելի չէ):

Թիվ Անվանումը Խորհուրդ տրվող ժամանակը Բարդությունը Միավորներ Նկարագրություն
1. Տնային աշխատանք Իզոտոպ, զանգվածային թիվ, հարաբերական ատոմային զանգված թեմաների վերաբերյալ 00:20:00 միջին 13.5Մ. *Կարողանալ համեմատել նույն կամ տարբեր տարրերի միջուկների բաղադրությունը, հաշվել նեյրոնների թիվը ըստ զանգվածային թվի, իսկ պրոտոնների թիվը գտնել տարրերի պարբերական համակարգից. *Կարողանալ հաշվել այն ժամանակամիջոցը, որի ընթացքում ռադիոակտիվ իզոտոպի որոշակի քանակը կտրոհվի, հաշվել նաև նեյտրոնների քանակը տրված զանգվածով տրիիումի նմուշում. *Կարողանալ հաշվել մեծ պարբերության որևէ խմբի տարրի ատոմներում պրոտոնների թվերի տարբերությունը, հասկանալ, որ այն հատատուն՝ 10 է, լրացված d-ենթամակարդակի էլեկտրոնների թիվն է: Տարրի հարաբերական ատոմային զանգվածի և առավել տարածված իզոտոպի հավանական զանգվածային թիվը որոշել և հաշվել նեյտրոնների քանակը
2. Ստուգողական աշխատանք 00:25:00 բարդ 20Մ. *Կարողանալ հաշվել նեյրոնների գումարային թիվը նույն նյութի տարբեր իզոտոպային բաղադրությամբ մոլեկուլներում, համեմատել դրանք պրոտոնների թվի հետ և որոշել նյութի մոլային զանգվածը. *Կարողանալ ընտրել թույլ էլեկտրոլիտի բանաձևը, հաշվել նրա մոլեկուլում նեյտրոնների թիվը, այն ենթադրության հիման վրա, որ մոլեկուլը կազմված է միայն կայուն և տարածված իզոտոպներից: Հաշվել առավել մեծ զանգվածային թիվ ունեցող տարրի ատոմների մոլային բաժինը. *Կարողանալ կազմել տարբեր իզոտոպային բաղադրությամբ նույն նյութի մոլեկուլներ, հաշվել պրոտոնների և նեյտրոնների թվերը նրանցում, հաշվել նյութի ծավալ՝ ըստ տրված զանգվածի